Monday, January 20, 2014

Het is eindelijk een feit!

Mijn nieuw vormgegeven website staat online! Zoals ik in mijn vorige post al schreef: ik was de oude op Drupal gebouwde website zat. Drupal is mooi, net als WordPress, waarop ik ook sommige websites gebouwd heb, maar ik kreeg genoeg van de vele updates, het geregeld moeten backuppen van de database, het willekeurig in onbruik raken van features die ik nou juist zo prettig vond en het toch uiteindelijk wat te krappe jasje, vooral qua design, waarin een door anderen bedacht sjabloon je dwingt. Met de vele mogelijkheden waren er even zovele onmogelijkheden.
Ik liep onlangs nog eens door mijn allereerste websites heen, van vóór het Web2.0 tijdperk. Ik heb ze bijna allemaal nog, gewoon op mijn harde schijf. Het zijn statische, op tabellen gebaseerde, pure html bevattende websites, door mijzelf ontworpen. Niets mis mee. Toegegeven, ze waren statisch, maar eigenlijk is dat tegenwoordig niet zo'n probleem meer, aangezien iedereen toch zijn dagelijkse Lief en Leed post via de Social Media. Het internet verandert waar je bij staat.
Dus: back to basics.
Kostte me nog een hoop moeite, de geplande lanceerdatum was 1 januari, de uitgestelde 6 januari, maar vandaag, 20 januari, heb ik hem vrijgegeven. Ik vind hem mooi :-)
De oude is er nog wel, op een geheim plekje, omdat ik nog een paar dingetjes moet overzetten. Nog zo'n nadeel van een CMS: je hebt niets meer op je harde schijf staan en een gebackupte databaas is helaas niet over te zetten naar een ander systeem. Handwerken dus, en daar zijn computers volgens mij niet voor bedoeld.
Wellicht zullen in de toekomst ook mijn andere websites eraan moeten geloven, maar nu eerst even tijd voor iets anders.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.